6 300


Mina snälla svärföräldrar (”svårföräldrar” råkade jag visst skriva först, men det är de då rakt inte….haha!) kom hit i morse så att svärfar kunde skjutsa Riddaren till jobbet och sedan bogsera bileländet till verkstaden.

Nån timme senare hade de haft tid att titta på den och ringde för att lämna domen. Någon slags packning i ”oljefilterhuset” (vad nu det är???) var trasig och att byta denna packning kommer att kosta 6 300 kr (!!!).

Jag skrev väl eventuellt nån frustrerad rad på Facebook om denna ytterligare sak som valt att gå sönder, och min pappa läste det och hörde av sig. Han hade kollat upp vad det skulle kosta för honom att hyra en bil tills hans nya kommer, men det var förstås hiskeligt dyrt (han vill ju i så fall ha en Volvo förstår jag ju). När han fick höra vad det skulle kosta att reparera bilen erbjöd han sig att stå för räkningen. Och det är ju oerhört juste!

”Jag är ju skyldig dig för alla år” som han uttryckte det. Och ja, det kanske han på sätt och vis är. Eller inte… Gjort är ju gjort liksom. Men visst underlättar det enormt för oss!

Måtte nu bara bilskrället hålla ihop tills vi får Volvon!

Etiketter: , ,

Kommentera

