Det tog sig


Tro’t eller ej, men hela familjen vaknade faktiskt piggare och gladare på söndagen. Och vi hann med både en långpromenad runt Strömmen, att handla mat, grilla middagen, tvätta lite (jag), plantera penséer och påskliljor i två krukor  och räfsa undan löven i trädgården (Riddaren). Alex var äntligen piggare, efter att ha fått vara hemma hela veckan på grund av feber, huvudvärk och hängighet som kommit och gått under dagarna.

Så himla skönt att vi faktiskt fick nånting gjort OCH fick oss en ordentlig promenad! 🙂

Och idag har Riddaren snabbdammsugit övervåningen innan han åkte till jobbet.

Och jag gick en ordentlig promenad efter jobbet (jobbade hemifrån) eftersom Alex följt med en kompis hem ett par timmar.

Jag har inte ordat så mycket om det, men sedan början av februari har vi faktiskt, alla tre i familjen, haft motionsmål som vi följt. Det har varit små mål som man enkelt uppnår (rodd i roddmaskinen för min del) men bara att man gör dem varje dag lockar till mer. Och om man betänker att jag varit totalt under isen sedan december 2015, när den där hemska bihåleinflammationen som aldrig ville släppa taget slog klorna i mig, är det ändå rätt bra gjort. Jag har ju liksom inte orkat nånting på evigheter och konditionen låg väl på minus. Nu har jag rott varje dag i nästan två månader, gjort abslides lite då och då och promenerat mer under två månader än jag gjorde hela förra året tror jag. 🙂

Babysteps.

Etiketter: , ,

Kommentera

