En dag


En enda dag hann Alex faktiskt känna sig frisk den här gången. I tisdags när han och jag åkte buss till och från träningen konstaterade han att han äntligen kände sig pigg och frisk igen. På onsdagsmorgonen nös han en himla massa och när jag hämtade honom efter skolan bröt förkylning nummer femtioelva den här hösten-vintern-våren ut (!). Igår var han helt däckad med rinnsnuva, förhöjd temp och enorm trötthet.

Alltså det är inte normalt! När jag pratade med en sköterska på vårdcentralen för ca 1-1½ månad sedan menade hon att det var helt normalt att ungen varit i princip konstant förkyld sedan i augusti. Igår ringde jag igen eftersom jag behövde boka en tid med Alex’s läkare gällande allergimedicinering nu under våren och sommaren. Då tog jag igen upp detta med hans eviga förkylningar och den här sköterskan verkade i alla fall hålla med mig om att det var onormalt många. Hon skulle se till att det skickades hem en kallelse så vi får träffa läkaren framöver. Bra det.

Maken jobbar nätter och jag är hemma med Alex. Igår kunde jag klämma in en fjärdedels arbetsdag genom att jobba lite hemifrån när han vaknat.

Det blir mycket film och dataspel, men också lite läxor (var och hämtade dem idag på förmiddagen) och pyssel. Det är otroligt skönt med ett större barn som lättare roar sig själv och man mest bara behöver finnas där och serva med mat, dryck, snorpapper, mediciner och lite allmän omvårdnad/kärlek. 🙂

Etiketter: ,

Kommentera

