Gokart-kalas


Idag var Alex bjuden på gokart-kalas av en av klasskamraterna. Han var väl inte precis jättepep vid tanken på att gå på kalas – men det berodde nog mest på att han var nervös och pirrig inför att köra gokart för första gången. Visst var (är) han fortfarande förkyld och rosslig/snorig, men inte värre än att det skulle funka med ett kalas på en timme och fyrtiofem minuter.

Som vanligt släppte nästan all nervositet så fort han kom på plats och träffade kompisarna. De var sju grabbar som skulle få åka, fyra i taget på banan.


Alex hamnade i grupp 2 och fick titta på medans grupp 1 åkte. Det var nog bra för då fick han se att lite hur man gör och att det inte är farligt.


De susade på rätt bra ändå, killarna. I synnerhet med tanke på att de flesta aldrig kört innan.


Sen blev det Alex’s tur och jag är sååå stolt över honom för att han inte tvärlåste och vägrade prova, som han så lätt gjort genom åren.


Det gick inte fort i början, men vad gör väl det?


Dagens bästa kort, när jag lyckades med en panorering på Alex och fick med ett fartsuddigt födelsedagsbarn i förgrunden! Det blev bra djup i bilden och känsla av fart tycker jag!


Min modiga son har fått upp farten lite och jag kämpade i dåligt ljus för att med hjälp av panorering få till några åtminstone halvskarpa bilder.


Här kommer Alex på upploppssträckan!


Alex i bil nummer 14.


Wrooooom! 😀

När åktiden var slut (alldeles för fort tyckte alla) var det prisutdelning. Födelsedagsbarnet hade kört snabbast och vann en medalj. Lite orättvist tyckte Alex, som troligen körde långsammast av alla. Men sånt är ju livet och jag framhöll att det är bättre att tävla mot sig själv och att han ju körde mycket fortare på slutet än i början och verkligen hade övervunnit något han varit jättenervös för innan han provade. Det är värt mer än en medalj. Då blev han glad igen. 🙂

Och ännu gladare blev barnen av att få gå till McDonalds (som ligger precis intill) och äta hamburgare. 😀


Lyckan i en cheeseburgare! 😉 Jag ”blurrar” övriga barn lite för säkerhets skull.

Själv tyckte jag det var roligt att öva på att fota snabba objekt i skumt ljus. Jag använde mitt ljusstarkaste objektiv (50 mm objektivet jag fick i julklapp som blir ca ett 80 mm objektiv på min APS-kamera). Men inte ens f 1.8 räckte riktigt. De flesta korten blev oskarpa. Men en del fick jag ju till skapligt och det får man väl vara nöjd med som nybörjare. 🙂

Etiketter: ,

Kommentera

