Det kunde väl änna räcka nu?


Jag har inte skrivit så mycket om det, men de senaste veckorna har Alex dragits med förhöjd temperatur av och till (mest till), trötthet, huvudvärk lite av och till och nu en förkylning sista veckan. Han har varit hemma från skolan torsdag-fredag förra veckan och hela veckan innan dess. Det är helt hopplöst! Nu har han ändå, med viss möda, orkat med skolan måndag-onsdag och idag hade han t o m med sig en kompis hem efter skolan. Men ikväll slog febern till igen – bara så där. Den steg snabbt och huvudet värkte. Så nu lär han ju vara tvungen att vara hemma IGEN i morgon.

I fredags ringde jag vårdcentralen och bad om en tid hos barnläkaren – dels för att få allergimediciner på recept och dels för att prata om det här att han varit mer eller mindre konstant sjuk sedan i augusti. Vi har inte fått någon tid än…

Det är verkligen inte bra för min mentala hälsa detta! Jag får sånt ångestpåslag när han är krasslig. Katastroftankar, magras, sömnproblem, ångest, ångest, ångest! Nu vill jag bara att vi ska få en tid på vårdcentralen så de kan ta en massa prover och kolla så det inte är nåt allvarligt fel på honom. Jag förstår ju rent förnuftsmässigt att det troligen är ett envist virus han dras med den här gången, men det hjälper liksom inte. Jag oroar ihjäl mig ändå. Jag skyller det på traumat från när han var bebis och fick autoimmun hemolytisk anemi.

Etiketter: , ,

Kommentera

