Vab


Så mamman i huset vabbar igen och försöker att inte tänka allt för mycket på jobbet som hopar sig undertiden. Jag har i alla fall fått mycket gjort de tre dagar jag jobbat den här veckan.

I tisdags var vi på afterwork på Hugos. Jag har inte bowlat på……25 (?) år och var väl så där pep innan. Men det var ju faktiskt riktigt roligt! 🙂 Dock kunde jag inte kasta (säger man kasta?) klotet som man ska p g a defekt högerarm så jag hade en egen bakvänd teknik. Den innebar också att jag typ gjorde ”utfall” för varje kast. Detta aktiverade i sin tur någon form av djupt sovande muskelrudiment i mina lår. Efter en timmes bowlande kunde jag knappt gå (!). 😀 😀 😀

Men det var en trevlig kväll med mycket skratt och hyfsad mat.

Dock var träningsvärken jag upplevde morgonen efter EPISK! Vi snackar om ”kan inte ta mig nerför de trettontrappsteg som finns i vårt hus utan att skrika av smärta” och om skräckfyllda toalettbesök där man får sikta noga och försöka att falla ner på toastolen under kontrollerade (nåja) former. Som tur är har vi handikapptoaletter på jobbet. Gissa om jag valde dem igår? Där finns ju en ledstång man kan använda som broms och som man kan häva sig upp med när lårmusklerna gått i strejk. 🙂 Att gå hem från bussen igår var också spännande. En promenad som brukar ta 4 minuter tog det dubbla och halvvägs kändes det som att vänster lår tänkte ge upp och sluta funka helt. Helt galet!

Så lite skönt är det, av rent personliga skäl, att vabba och slippa gå ut och gå idag. Jag varvar liniment, Voltarenkräm och smärtstillande tabletter och väntar på att mina trasiga lår ska läka.

Etiketter: , ,

Kommentera

