Begrundande


Mmmm…

Jag läser fraser som ”Det bästa vi kan göra för att motverka terrorn är att sprida kärlek och ”keep calm and carry on”. Och jo, det låter ju bra. Men ursäkta, också lite naivt? Det är klart att vi inte ska låta hatet och rädslan få ta överhanden, men jag tycker nog allt att det är sunt att känna sig heligt förbannad också. Självklart ska vi stå upp mot terrorismen genom manifestationer och genom att visa att vi inte låter oss kuvas genom rädsla. Men jag tror också man ska se över lagar och den övervakning av potentiella terrorister som finns. Det måste arbetas i båda ändar. Vi kan inte jamsa med och låta folk återvända från IS-träningsläger till Sverige. Det borde leda till utvisning om du frågar mig.

Den mest överväldigande känslan jag har idag är trots allt en stor stolthet över våra poliser och ambulanssjukvårdare, över alla privatpersoner som gjorde en insats och över alla  stockholmare som fyllde Sergels Torg med kärlek. Och en lättnad över att de tog det jävla kräket så snabbt!

Kommentera

