Innan det föll…


Det är inte lätt att boka en klipptid för ett barn som hela tiden är sjukt. Och när dessutom frissan går och bryter foten och troligen fortfarande jobbar deltid känns det lite som Mission Impossible. Så vi bestämde oss för att det fick bli trimmern istället för ett besök hos Sophie. Alex var, med viss tvekan, med på noterna. Han gillade sin långa kalufs, men insåg samtidigt att det var opraktiskt när han tränar sent på vardagar och det måste blåsas torrt. Varmt blir det också. Och till sommaren blir det ju jätteskönt för honom med snagg.

Så igår satte vi igång trimmern och lät håret falla. Medan jag höll på med nacken fick jag en ingivelse att jag ville se hur han skulle passa i en asymmetrisk frisyr med kort nacke och kort på sidorna och så det långa håret som får falla ner snett över pannan. Nu är ju inte jag nån frisör, och de här korten slängde jag bara iväg för att ha något att visa Sophie nästa vinter när håret vuxit sig långt nog igen.

Men ändå… Nog skulle han vara skitsnygg i något sådant?

_DSC6095

_DSC6096

Etiketter:

Kommentera

