Vicious Vera


Så söt. Så elak. I alla fall mot sin sambo Mimmi. Blodvite har inte uppstått än vad jag kan se, men hon har bitit så Mimmi skrikit högt. 😦 Hon är förjävla bossig, denna lilla pälsboll. Samtidigt som hon är mer nervös än Mimmi. Franska nerver skulle jag säga att hon har, denna lilla dam.

_DSC6192

Men hon har i alla fall inte bitit mig – trots att jag jagat runt henne i buren för att fånga in henne. Jo, för killen i djuraffären framhåller vikten av att ta upp dem lite varje dag för att vänja dem vid oss.

Väl uppe i famnen var hon dock hur mysig som helst idag. Hon låg rätt avslappnat och kuttrade och pratade hela tiden jag klappade henne. Och hon vågade sträcka sig upp och nosa på min haka och till och med försiktigt provsmaka den (!). Den var som tur var inte god. 😉 Alltså….det är 33 år sedan jag hade ett marsvin som hemtrevligt kuttrade under min haka. Så. Himla. Mysigt. Gud vad jag saknar Snutten! Jag har inget minne av att han någonsin var så här rädd. Men det är klart. Dessa är bara små bebisar och det kanske bidrar till att de är så himla nervösa.

Etiketter:

Kommentera

