Svinen


Idag fick våra små ”svin” välja på att sitta i knäet eller kliva ner på golvet. Jag satte Vicious Vera i Alex’s famn och en stund satt hon där och lät sig klappas. Sen tog rastlösheten överhanden och hon trodde nog inte sina ögon när hon fick kliva ner från hans knä och börja undersöka golvet (vi hade spärrat av hallen). Hon ålade sig fram längs golvet och spatserade runt och undersökte allt. 🙂

Undertiden lyfte jag upp Mimmi (nästan utan protest) och la henne i Alex’s knä. Det var lite läskigt, men hon låg snällt kvar utan att försöka rymma. Vi plockade lite extra med henne eftersom Alex blev kissnödig, så jag fick ta över henne en stund. Men det gick jättebra.

Vera ville så klart inte bli infångad, men var dum nog att gömma sig i ett av husen så sen var det bara att stoppa in handen och fånga henne. Båda fick varsin äppelbit som belöning när de var tillbaka i buren och verkade ändå rätt belåtna efter äventyret.

_DSC6239

_DSC6244

Hurra! Riddaren verkar ha lyckats laga min externa blixt, så nu kan jag ta icke-gryniga kort på våra sötnosar!

Etiketter:

Kommentera

