Skolavslutning


Idag har jag tagit ut min allra sista föräldrapenningdag någonsin. Snyft! Min lilla bebis har ju nämligen blivit så himla stor att detta var sista möjliga föräldrapenningdagen (sista dagen på terminen). Skolavslutning. Sista dagen som etta!

Mycket prat om att ”Snart är jag tvåa!” (så fort terminen är slut blir man tvåa tycker Alex och lyssnar inte alls på det där med att man börjar tvåan först när höstterminen börjar). Och i tvåan blir man fadder åt ett barn i förskoleklass. Mycket spännande och roligt!

Men idag var det alltså skolavslutning 10.00-11.00 och vi bjöds på ett strålande högsommarväder. Både jag, Riddaren och Alex’s mormor närvarade. När vi kom till skolan var gården redan full av folk. Jag gjorde en liten fuling och smet under avspärrningsrepet och satte mig på marken innanför tillsammans med Moas mamma och lillasyster för att få en chans att ta lite vettiga kort. Vi var ju inte i vägen för någon när vi satt ner och det var gott om plats fram till där barnen stod så jag tror ingen tog illa upp.

Så tågade de ut, förskoleklass, ettor, tvåor och treor. Och de sjöng och uppträdde och var så söta och duktiga att en förarglig tår eller två letade sig upp i mitt öga.


Och där bakom står min son och vinkar till sin mamma! ❤


Rektorn höll ett lagom kort tal…


…och drog igång vågen över hela skolgården.

Det var SÅ HETT att sitta där vi satt. Svetten bara rann och mitt hår var helt blött i nacken. Tur att barnen fick stå i skuggan i alla fall!


Avslutningen slutade med att alla barn gick i tunnel.

Sen var det en kort samling i klassrummet.

Barnen fick en liten present (ett spel) och en kram.

Lärarna fick blommor. Och sen var det SOMMARLOV!  Fast Alex har en dag till på frita innan det riktiga lovet (sex veckor) börjar.

Etiketter:

Kommentera

