Skolavslutningseftermiddag


När vi kom hem från skolan i torsdags fick Alex sin skolavslutningspresent. Egentligen hade han ju redan fått både sin graderings-/och skolavslutningspresent i form av tre marsvin. Men sen råkar det ju vara så att de grabbar han leker med mest har Nerf-vapen som de leker krig med. Och när Alex inte haft ett sådant vapen har det hänt att han inte fått vara med och leka eftersom han inte har haft något vapen. Galenskap förstås, men barn är ju barn. Så… Nu köpte vi ett Nerf-vapen åt honom i present (de är ohemult dyra så det var inte precis något han själv kunde spara ihop till i brådrasket, och nu i sommar är det ju bra om han har ett när de springer ute och leker så mycket).

Vad lycklig ungen blev! 🙂 Jag tror han tackade ungefär 20 gånger den dagen. Och trots att det högst troligt lockade något alldeles ohyggligt mycket att få springa bort till bästa kompisen och visa vad han fått följde han med jämnmod med sina föräldrar och sin mormor till Färgargården för en fika.


Alex och jag tog ett bord medan mamma och Riddaren stod i en nästan oändlig kö.

Jag hade med mig kameran med nya objektivet och mitt sprillans nya polaroidfilter påskruvat. Och vilket underbart objektiv alltså! Det tar ju SKARPA bilder och hanterar svåra ljusförhållanden så mycket bättre än mitt gamla!

Min solstrålsunge sprang omkring och plockade blommor som han satte i mitt hår medan jag fotade lite. Och så pratade vi lite förtroligt så där mellan springturerna som det ofta blir med barn. ❤

Sen fikade vi och bestämde oss för att ta bilen över till andra sidan strömmen (mamma går inte så bra efter en fotoperation) och gå lite där istället.


Alex hittade ett spännande ihåligt trä.


Alex och Riddaren gick balansgång ut över vattnet på en fallen trädgren. Spännande och lite läskigt!


Där borta vid femöresbron ligger det som länge var mitt drömhus.


Grabbarna hittade ännu en stock man kunde balansera på.


Grönskan nu är helt magisk! Det är så vackert på stigen runt strömmen nu!


Här provfotade jag bara rakt upp. Såna här kort gick inte att ta med förra objektivet.


Finaste sonen i en lövtunnel.


Spring i benen!


Älskar detta promenadstråk alltså!


Mer balansgång – nu helt på egen hand! Det är så härligt att se hur Alex, som alltid varit sen med grovmotoriken, har utvecklats sista året. Troligen mycket tack vare jujutsun!

När vi kom hem var det dags för mamma att åka hemåt. Alex försvann snabbt som en vessla till bästa kompisen (som blivit tillbörligt imponerad av nya Nerf-vapnet) och sen lekte de hela kvällen. Alex fick middag där och sen kom de hem till oss och spelade Minecraft tills vi fick ”köra hem” Liam vid halvåttatiden. 🙂

Sen var det frita igår för Alex och nu har sommarlovet börjat. Sex lediga veckor har han framför sig!

Själv ska jag jobba fyra dagar till. Sen! Sen drar vi till Rhodos i två veckor!!! 😀

Etiketter: , , ,

Kommentera

