Långhelg


Så skönt med ännu en långhelg! I torsdags var vi tre vrak som inte gjorde många knop alls. Skönt det också ibland.

I fredags åkte vi runt till diverse affärer och shoppade loss. Vi köpte ihopvikbara vattendunkar med tappkran (”Om krisen kommer”, ni vet) m m på Biltema och Alex fick äta lunch där.

62258408_10156672227249317_133482816145981440_o

Vi köpte skor till Alex (sandaler och gympaskor), shorts och reajoggingbyxor till Alex, rabattkanter i plåt och två funkia på Granngården och en ohyrespruta modell större på Bauhaus.

Sen åkte vi inte till centrum och fikade på Nelins (typ Riddarens och min ”lunch” – bestående av hallonpaj). Efter det gick vi till Bodyline där jag, under svår vånda, fick hjälp med att hitta två bikinis som satt så bra en bikini kan sitta på denna överviktiga kropp. Suck… De kostar därefter också. 1 300 kr/st. :-O

test01.jpg

Vi uträttade lite fler ärenden tills Alex höll på att bli komplett galen på oss (han hatar att gå i affärer)! 🙂 Då åkte vi hem.

Det fortfarande kanonvarmt i fredags och vi plockade fram poolen och fyllde den. Riddaren högtryckstvättade vår lavanfrätta norrvägg och stenplattorna och trappan utanför altanen.

62481633_10156672968484317_1034902430447304704_o
Kvällsbad efter tacosmiddag.

På lördagen dammade jag och dammsög huset (så behövligt). Riddaren städade toaletterna och fixade med diverse annat. Jag planterade funkiorna och rensade ogräs i rabatterna och i stenpartiet (bara framsidan kvar nu). Riddaren städade altanen lite och sen hade vi grillkväll igen.

DSC01112
Så gott med grillad sparris, fläskfilé, tomat- och rödlökssallad och färskpotatis med chilibearnaissås!

DSC01116
Glad son.

I söndags minns jag knappt vad vi gjorde. Jag städade buren och Riddaren åkte och handlade under tiden. Vi tömde poolen också eftersom vädret vänt till det sämre och det skulle regna och vara svalt så långt prognosen sträckte sig. Jag tror vi såg på film (The Truman Show) som Alex gillade. Och troligen fixade vi med en massa. På kvällen grillade vi igen, men nu kommer det att dröja lite till nästa gång. Sen var det bara att ladda för en intensiv jobbvecka.  

Etiketter: , , ,

Lämna en kommentar